A városi kutyatartás alapproblémája a kutyakaki, nem lehet eleget foglalkozni vele. Az EB OVO Egyesület most kampányba kezdett, és minden eszközét beveti, hogy Budapest (és az ország) utcái kaki-menetesek legyenek..
Nem kisebb cél az sem, hogy az EB OVO a hasonlóan gondolkodó gazdikat azonos érték mentén közösségbe hívja, hiszen a kutyakakin túl még számtalan olyan probléma létezik az életünkben, aminek felszámolásában csak közösen lehet eredményre jutni.
Hogyan lehet egy ilyen piszkos témában hatást elérni?
Az EB OVO csapata tíz éve rajta van az ügyön, és a 2019-es kampány eszközei igazán sokszínűek: divatbemutató, videó kampány, döntéssegítő és persze humor! Hisszük, hogy példánk ragadós, és hamarosan a probléma lesz a múlt, a békés városi kutyázás pedig jelen lesz!
Elindult az EB OVO civil kezdeményezése, az “ÉN felveszem!” kampány!
Az egyesület immár tíz éve dolgozik azon, hogy trendet csináljon a felelős kutyatartásból. A mostani kampányunkat a kutyapiszok mentes városokért készítettük.
A cél, hogy a városi kutyázás elfogadott legyen, de ahhoz a felelős kutyatartóknak hatással kell lenniük saját közösségükre is. Az EB OVO csapata azt üzeni: “Mutassuk meg, hogy igenis fontos köztereink tisztasága! Fontos az, hogy minden kutyatartó felszedje kutyája után a piszkot! Sokan vagyunk, akik így tesznek. Ezt a normát nekünk kell alappá tenni, és megnyugtatni a kutya nélkül élőket, hogy a városi kutyatartás nem azzal jár, hogy a füves területek helyét felváltja a kutyapiszok. Hisszük, hogy lehet mindkettő! Kulturáltan kutyázni és élvezni a városi környezetet.”
A Vedd fel! kampány videója ide kattintva látható >>
Szeretnénk példát mutatni
Az “ÉN felveszem!” kampány egyik célja a jó példát láthatóvá tenni, megmutatni, hogy tömegek szedik fel. Ezáltal pedig elérni, hogy azok a kutyatartók, akik még nem teszik ezt meg, felismerjék szerepüket: nekik is illene lehajolni, rajtuk is múlik a köztereink tisztasága.
A kampány másik célja, hogy a láthatatlan jót láthatóvá tegyék, elérve ezzel azt, hogy megszűnjön a társadalomban az a sztereotípia, hogy a “kutyások” hagyják maguk után ott a piszkot. Ugyanis rengeteg gazdi felszedi!
Becslések szerint közel 50 tonna kutyakakit termel az a több százezer kutya, akivel Magyarországon élünk. Az új életmódból adódó következmények pedig konfliktusalapot adnak a közösségi együttélésben. “Szeretjük az állatokat, a kutya az ember legjobb barátja, de amikor belelépünk egy kutyakakiba, nem ez az első gondolatunk. Igaz, tíz évvel ezelőtt a helyzet rosszabb volt. Egyre többen látják, hogy a kakihelyzet javulóban van, holott a kutyák száma évről évre emelkedik. Logikusan számolva így viszont már nyakig a kakiban kellene gázolnunk Budapest utcáin” – fejti ki Császári Flóra, az EB OVO Egyesület kampányfelelőse.
A “láthatatlan” kutyakaki a végső cél!
Ez egy olyan kimenet, ami akkor jó, ha nincs ott. Ezért nehéz megmutatni, számokkal alátámasztani, és azokra hivatkozni. Legyen a kampány végső eredménye az, hogy láthatatlanná válik a probléma!
A videót, és egyben az egész kampányt egy vicces baráti barkochbázás ihlette, és természetesen az utcákon heverő probléma, a kutyakaki. Olyan alkotók álltak a kampány mellé, mint a PROUD egyik tulajdonosa, Lehel Olivér, valamint színészek: Csiby Gergely, Tóth András és Szabó Sipos Barnabás.
A most elindult “ÉN felveszem!” kampány facebook oldala itt található >>